Csendes Nóra - Zápor utca értékelésem



Miért fogytak el a lapok, én még úgy szeretném tovább olvasni Bogi, Róza néni, és a többiek mindennapjait!!! Kicsit fáj most az én szívem is, pedig nem az enyém tört össze (így vagy úgy). Nincs rálátásom az ötvenes évekre, mert én még csak a harmincasok táborát képviselem, de minden szavát ittam, tökéletesen el tudom képzelni hogy így történtek akkoriban a dolgok. (dereng még valami a töri órákról is, de így olvasva sokkal életszagúbb volt) 
A történet két 18 éves lányról szól, csak ötven évnyi különbséggel. Az egyik lány története az ötvenes években játszódik, akkor még minden sokkal másabb volt, mint ma; bűn volt férfiakkal még szóba állni is, mert szégyent hozhat a családjára, a rendszer kemény volt, és senki nem érezhette magát biztonságban. Ennek a sötét világnak a hajnalán találkozik egy fiatal lány és egy titokzatos fiú, Sámuel. Ám a lányt az anyja óva inti attól, hogy idegenek társaságában mutatkozzék, így szót fogadva édesanyjának megpróbálja őt kerülni. Szegény családból való volt, így általános iskolai évei után varrni tanul a faluban. Ám a fiú nem tesz le róla, és kiderül, hogy ő is ugyanott dolgozik a ház körül, ahol a varrás oktatása folyik. Mindennap elkíséri a lányt a kútig, és minden nappal egyre jobban kötődnek egymáshoz. Ám egy nap az apja közli lányával, hogy nem tudja tovább eltartani, és Budapestre kell mennie egy ismerősükhöz, és ott is varrni fog, egy másik helyen.

A másik 18 éves lány, Boglárka, a tipikus mai fiatalok egyike, gondtalanul éli mindennapjait és készül a főiskolára, amikor a család és azok közeli barátai együtt nyaralnak. Ott ismeri meg Gergőt, aki eleinte nem nyeri el tetszését, helyette testvére, Gábor a szimpatikusabb. De ez gyorsan megváltozik egy bújócska alatt.. A nyaralás alatt aztán Gergő és Bogi szépen lassan közel kerül egymáshoz :) Tetszett az a félénk hozzáállás, a vicces pillanatok, olyan varázsos volt az egész. Aztán a nyaralás végével elcsattan az első csók *_* De cuki volt… és mint kiderült, Gergőék Pesten élnek, és Bogit is oda szólítja majd ősszel a főiskola..
A két történetet felváltva olvashatjuk. Egy kicsit mindkettő ugyanaz: mindkét leány 18 éves, mindkettejüket az élet Budapestre szólítja, mindketten menthetetlenül szerelembe esnek és eleinte egyikük sem találja a helyét a nagy fővárosban a régi, megszokott falu/város helyett. 
Egyszerűen imádtam! Mindvégig drukkoltam a pároknak, hogy legyen minden rendben , ám az élet nem mindig happy end, ahogy itt sem volt az. (Nem tudom, ki hogy van vele, de eleinte két jelöltem is volt a második 18 éves lányra szóval szépen kitartott a végéig, mire megbizonyosodtam róla, hogy tényleg ő az, akire gondoltam végül ;-) )

Csak mellékesen megjegyzem, hogy a szentesi otthonlétem alatt kezdtem el olvasni, de tegnap vissza kellett jönnöm Londonba, tehát busszal áthaladtam Kecskeméten és Budapesten szálltam le, ott, ahol a történetek játszódtak! Ez jól jött ki. Nem tudom, lesz-e folytatása a történetnek, de mindenképpen elolvasom, ha lesz ilyen opció. (Ó, nagyon szeretném, hogy legyen! *-*

"- Hozzám jönnél feleségül ? 
Nyugodt volt a hangja. A szívem kihagyott egy dobbanást. 
– Igen. 
Mintha kisütött volna a nap. A sötétben szinte láttam, hogy világít a lelke, ahogy maga felé fordított. 
(…) 
Pitypangból kötött nekem gyűrűt, az övé százszorszépből volt. 
Játéknak tűnt, de mi komolyan vettük."  <-- egyik kedvenc idézetem *-* 💓

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések