Az őrület határán: nem, ez nem Kálmán Lili munkanélküli naplója



Már egy ideje érlelődik bennem a gondolat, hogy szavakba kéne öntenem, amit én, egyszerű halandó érzek a munkakereséssel kapcsolatban. Már több, mint egy éve húztam az igát szobalányként az egyik hotelban, amikor már elérkezettnek láttam az időt váltani. Párom is maximálisan mellettem áll ˙(mire is mennék nélküle! *-* 💗) Főként azért mondtam fel, mert az ízületeim már kezdtek elég komolyan besztrájkolni. Nem jó érzés fájó derékkal, meg csuklóval dolgozni :-/ A vegyszerek meg a kisebb baj, arra van gumikesztyű ( mondjuk inkább hátráltat, sebaj) Úgy gondolom, 13 hónap azért nem olyan rossz teljesítmény :-D ( ez itt az önfényezés helye volt! ).
 Ha azt vesszük, hogy itt nagyon gyorsan feladják az emberek, van, aki 1-2 hónapig bírja, aztán kidől, mint egy zsák krumpli. Nem is hibáztatom érte. Hú, én is hányszor szerettem volna felmondani... pl. mert nagyon lassú voltam, stresszeltem, hogy mindent jól csinálok-e, amikor leellenőriz majd a supervisor/menedzser, akkor vajon visszahív-e majd...de a főnökasszony rendes volt, biztatott, hogy adjak időt magamnak, és akkor jobban fog menni. Igaza lett. Hónapokba tellett, és egy rendes supervisor kellett hozzá, hogy az ő szekciójába kerüljek, de utána tényleg jobb lett a helyzet. 
Azért úgy jobb volt munkába  menni, hogy tudtam, hogy nagy valószínűséggel a saját szekciómba osztanak be, és azt is tudtuk, hogy nagyjából mire számítsunk ( P-SZO-VAS őrület volt, ahogy itt kint hívják "busy" magyarul elfoglalt, én kevésbé szalonképesen úgy mondanám q*rvára elúszva; míg a H-K-SZE esetleg lazább) 
De persze volt olyan is, hogy "véletlen" a saját épület helyett a másik kettő valamelyikébe tettek... nem volt mit tenni, a munka az munka. Csak minden épület más. Ahol én voltam, ott alap kicsi szobák voltak. A másik két szárnyban pedig új építésű, felújított szobák voltak, ezek közül az egyik szárny csupa 2 dupla ágyas és esetenként még egy kanapé is tartozott hozzá. o.O Na, oda senki sem akarózott menni, kivéve persze, ha az volt eleve a helye. 

Fő okok, amik hozzásegítettek a felmondáshoz a fent említettek mellett:
- a DND (do not disturb- ne zavarjanak) tábla : ha ezt láttuk a szoba kilincsére kiakasztva, akkor tilos volt zavarni ,ha aznap kicsekkolt, akkor 12 után lehetett kopogni, hátha csak rajta felejtette a táblát. Ami elég sokszor előfordult, tehát mondjuk 9-kor kicsekkolt a vendég, de nekünk csak és kizárólag 12-kor szabadott kopogni... -.-" Ezt tetézte a hétvége: volt konkrétan olyan eset, amikor tele volt a folyosó DND táblákkal...
- koszos/rendetlen szoba: mondanom sem kell, nem tartozott a kedvenc időtöltéseimhez, hogy kb. 10 percig CSAK a szemet szedtem a szobából ( főleg ilyen-olyan márkás bevásárlószatyrok,meg papír tasakok) kedvencem: szülinapi parti után MINDEN konfetti volt :-D Így ott porszívózással kezdtem. 
Másik "kedvenc" ha belekent/taposott valamit a szőnyegbe
A hányást már meg sem említem... ( ott mondhattál rá nemet, a koridoros takarítók plusz pénzért cserébe elvállalták)
- bokáig a vízben: igen, voltak olyan vendégek, akik ilyen-olyan okok miatt, de nem használták a fürdőt/zuhanyzót, hanem helyette a fürdőszoba kövén állva locsolták le magukat vízzel, utána meg minden csurom víz volt
- Most ne zavarj, gyere vissza később, /azonnal kell a szervíz... amikor leint a folyosón, mintha valami kocsmában lennénk, és én lennék a csapos...
- Stand by: 0 órás szerződés ⇉ abban az esetben, ha nem volt maximális a hotel telítettsége, akkor megvolt az esélye arra, hogy habár te bementél reggel, hogy felvedd a munkát, de mégsem kaptál listát, így hazaküldtek.
- a munkatársak trehánysága: ha van egy saját emeleted, akkor van egy állandó trolli kocsid, amit minden nap a műszak végén feltöltesz fullosan, és akkor másnap reggel nem kell negyedórákat azzal eltöltened még, hogy pótold a hiányosságokat... Főleg, ha épp az péntek/szo/vas valamelyike...
Sokszor viszont üresen vagy szétcincált állapotban fogadott a kocsi...
Előtte és utána fotó ( így kellene kinéznie alap esetben) 

+1 adott szintnek jó esetben van 2 porszívója ( mert szintenként 2 folyosó van A és B szint) de sokszor ha már 1 volt is, örültünk neki... főleg, ha működött is... és az abszolút pofátlanság az volt, amikor valamelyik másik szintről ellopta egy kolléga, te meg rohanhattál fejvesztve utána, hogy időben kész lehess...
17-18 szoba/műszak: ez nem minden esetben volt sok. Nagyban függött attól, hogy dep (kicsekkol aznap) vagy occ (megszállt a vendék) szobák voltak-e, és hogy utóbbiból mennyi volt ágyneműcserés... Volt olyan is, amikor minden szoba dep volt... Nagyjából 20-25 perc/szoba, ami nem sok idő rá, főleg, ha mindent fel kell tölteni, lecserélni, pótolni, stb. 
+A pushingolás, hogy legyél készen időben, de azért semmit se hagyj ki. (aha, persze) Vagy ha időközben 1-2 vagy több szobát nem tudtál kitakarítani ( pl. earlys műszak már megcsinálta) vagy az occ szoba a műszakod végégig DNDs maradt, akkor jött a kérdés, hogy miért ennyi? De ált. a supervisor próbált helyette másik szobát/kat adni, persze csak ha volt.
Plusz, ha kifog az ember egy olyan supervisort, aki még a kákán is csomót keres... vagy aki olyan szigorú, hogy görcsbe rándul tőle az ember gyomra...vagy amelyik élvezettel ugráltat és azt hiszi, hülyére vehet. Volt itt minden :D De szerencsére voltak sokan kedvesek is, segítettek, tanácsokkal láttak el. <3

Mellette érvek:
- lesz rutinod takarítás terén, ami a mindennapokban még jól fog jönni ;-)
- többféleképpen tudod majd felhúzni otthon az ágyneműt
- bővül a szókincsed, már ami a takarítással kapcsolatos ( linen change, departured, occupied, stay on, extra dep, hand over,  asap: as soon az possible, pillow, pillowcase, bed, mattress topper, hoover, dust, cleaning, chemicals, bathroom, mirror, glass, shampoo, hair conditioner, hand cream , soap, towels, dry, tea, coffee, tea kettle, deep clean, skirting board, troley, fill up, duvet, duvet cover, sheets, hanger, rubbish, rubbish bag, reject, lost property, day off, bank holiday, holiday, trial shift, room attendant, maid, supervisor, manager, hotel, rooms, beds. vip, show room, full time, part time, sponge, bucket, cloth, rag, facecloth, powder, house keeping, cleaning, ...)
- általában ide mindig van felvétel
- aki tud, és tesz érte, idővel fentebb léphet
room attendant - supervisor - manager - egyéb manager
- új kapcsolatok, barátságok
- 7.50/óra kezdő fizetésnek nem rossz, két ember két minimálbéres munkával már tud spórolni. 

No, akkor megvolt a kitérő. felmondtam. rendesek voltak velem, mondták, bárikor visszamehetek. De úgy voltam, vele, ha már felmondtam, nem fogok visszatáncolni. Különben is mindenki azzal jött nekem, hogy de jó az angolom, miért takarítok?! Egyébként azért, mert amikor kijöttünk, rögtön megtaláltam ezt a munkát, és úgy voltam vele, minél kevesebb ideig vagyok munka nélkül, annál jobb. Párom meg konyhában chef, szintén gyorsan talált munkát, szinte egyszerre tudtunk munkába állni, mindezt úgy, hogy kb. két hete voltunk csak kint anno. 

Első napom hotel nélkül:
Roppant kipihenten ébredtem, nem volt bennem stressz, miért is lenne? Nem kell már szobákat takarítani, nem kell izgulni, kivel leszek beosztva, milyen listát kapok és a többi és a többi. Egy röpke hétre hazautaztam szüleimhez, nyélbe ütöttem egy koncertet, másnap barátnőm esküvőjét, így pazarul telt a rögtönzött vakációm. Miután visszautaztam, spamként kezdtem el küldözgetni mindenhova az önéletrajzomat, már megszámolni sem tudom mennyit ( és nem csak 9-et, mint a sorstársam, Kálmán Lili) és minden helyre, munkaportálra, és egyéb kereskedelmi  boltok weblapjára beregisztráltam magam. Pár nap után már nem fájt a derekam és a csuklóm. :) Ahogy én neveztem, "alkotói szabadságom töltöm" . 
Ideig-óráig jól voltam, de a francba is, én nem az a fajta ember vagyok, aki csak ül babérjain, és örül ha eltartják! (félreértés ne essék, amit az egy év alatt együtt  összespóroltunk, abból simán kijövünk, nem kellett lentebb adni az igényekből, csak mert most egy ember keres a megszokott kettőből) csak így nem növekszik az összeg, hanem csökken. És azért bántja a büszkeségem ( bika a  horoszkópom, bár nem igen hiszek az asztrológiában) hogy nem kellek sehova, hogy arra sem méltatnak, hogy köszönjük, de most nem önre esett a választásunk. 

Aztán teltek múltak a napok, a hetek, a hónapok,
de mivel a legrosszabbkor mondtam fel, mint kiderült, a dec-jan-febr. időszak kvázi uborkaszezonnak is elmehetne, annyira nincs felvétel. Aztán mindig újra és újra próbálom. Nyomtattam frissített önéletrajzot, és elkezdtem személyesen is osztogatni, bementem boltokba, de sajnos 10-ből 9 helyen azt mondták, hogy kizárólag csak interneten lehet leadni a jelentkezést... 
Volt pár világvégehangulatom, pityeregtem, sajnáltattam magam, hogy az egész világ, de legalábbis a környék, ahol élek összeesküdött ellenem, meg egyik nassolni valót vettem a másik után... aztán meg az volt a bajom, hogy az egyébként is túlsúlyos testemre még több plusz kiló társult, de edzeni meg már nem akaródzott... Őrült körforgás ez, ahol az embernek felkelni sincs kedve időben, 10 órakor is hullafáradtan kell ki az ágyból, a kívülálló számára úgy tűnhet, nincs semmi életcélja. Pedig van: dolgozni szeretne. 
Már lejjebb adtam az igényeimből is, ami a munkát illeti: a kezdeti 8-9 fontos órabért átírtam 7.50-re, a reggeles műszak mellé még beikszeltem a hajnalos/délutános/éjszakás műszakot is, hátha...sőt, még  full time mellé beírtam a part time-ot is. 
Úgy éreztem, ha kiírom magamból, akkor jobb lesz, és újult erőkkel ismét belevethetem magam a munkakeresés bugyraiba, és hátha rám kacsint a szerencse, és elém dob egy elfogadható lehetőséget.
Ami poziítv:
Párom mindvégig itt volt/van mellettem, támogat, szurkol, bízik bennem, néha együtt szenved a hangulatingadozásaimtól, de azt hiszem, nélküle még ennyire sem bírnám ezt az időszakot átvészelni. 💕
Január óta pedig elkezdtem online tanfolyamokon részt venni, mert a munkakereséssel töltött időt szeretném hasznosan eltölteni. Ezek a tanfolyamok kb. az otthoni okj-s képzésnek felelnek meg, a végén hivatalos bizonyítványt ad róla. (később esetleg majd nyilatkozom, hogy valóban így történt-e, mármint, hogy a munkáltatók beszámítják-e, értékelik-e stb. ) Árait tekintve pénztárca barát, bízzunk benne, hogy attól még hasznosnak bizonyulnak! :-) 

Eddig ezeket a tanfolyamokat végeztem el:
Pencil Art Training Course
Graphic Design 

Valamint saját magam tanulom a Photoshop, az Illustrator és az InDesign alapjait, a hivatalos oldalon rengeteg hasznos, és segítőkész tutorial videót lehet megtekinteni. Sőt, még az adott feladathoz, mellékelik az adott feladatokat. Az oldal egyébként 7 napos trial verziót is biztosít, amit érdemes kihasználni. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések