Filmajánló a kedvenceim közül | Csontváros

 A múlt hétvégén néztem meg újra a Csontvárost, és még mindig ugyanúgy elvarázsol, mint amikor először láttam. Előtte már rengetegszer hallottam, hogy van egy film, amelynek az a címe, hogy csontváros, de valamiért - talán a csont szó miatt XD - idegenkedtem tőle. Aztán egyik alkalommal párom mondta, hogy nézzük meg! És milyen jól tette, hogy rávett! Ugyanis onnantól fogva sorra vettem meg Cassandra Clare könyveit. Bár arra szerintem egyikünk sem számított, hogy ilyen sok könyvet fog írni az évek során. :) Ennek már bizony kilenc éve! *-* Azóta a DVD-t rongyosra néztem, de itt kint a UK-ben pl. fent volt a Netflixen, és most az Amazon prime kínálatában csíptem el, ezért is jött a random filmnézés. ❤

Kinek ajánlom? Annak, aki szereti az urban fantasyt, és/vagy aki szereti Cassie könyveit, de még nem látta a filmet. (bár szerintem a könyv ismerete nélkül is nézhető, viszont lehet, nem annyira élvezhető a film, ha nincs meg az alapsmeret, mert pl. az elején nem érteni, hogy Clary anyja miért olyan feszült, mikor a lánya rajzolt egy rúnát a jegyzettömbre, Luke meg csak annyit mond neki, hogy beszélnie kell a lányával.)

 Viszont nem tettek bele mindent, néhol jól összekuszálták a szálakat, de nem is lehet mindent egy részbe belesűríteni. Szerintem nem vagyok vele egyedül, aki abban bízott, hogy lesz folytatása. Nyilván miután kiderült, hogy nem lesz, csalódott voltam. Aztán meg jött a Shadowhunters sorozat, és nagyon szkeptikusan álltam hozzá. Bár elég sokszor volt már úgy, hogy egy adott filmből végül sorozatot készítettek, és az jobban befutott. (Lásd például Buffy a vámpítok rémét.) Meg sorozat esetén van idő - jó esetben - jobban kidolgozni a könyvek eseményeit. Nekem az első két évad nem igazán jött át, viszont amikor elértünk a harmadikhoz, ott már kezdtett érdekessé válni a történet. Erre nem akkor kaszálták el?! Annyira tipikus... 

No de kanyarodjunk vissza a filmváltozathoz!

Íme az angol nyelvű trailer: 

alma

Clary Fray (Lily Collins) anyja (Lena Headey) rejtélyes eltűnésekor rájön, hogy különleges képességekkel rendelkezik, és a világ, amiben eddig élt nem is olyan átlagos, mint amilyennek képzelte, épp ellenkezőleg. Clary kétségbeesésében csatlakozik az Árnyvadászok csapatához, akik megmutatják neki New York valódi arcát: egy démonokkal, vámpírokkal, vérfarkasokkal, félelmetes lényekkel teli világot. Az ősidők óta tartó küzdelemnek Clary lesz a kulcsszereplője, miután kiderül, hogy egyedül ő képes megtalálni a mindent eldöntő ereklyét.*

*szöveg forrása: Port.hu


No, innen pedig S P O I L E R E S tartalom következik, szóval csak akkor görgessetek tovább, ha nem bánjátok, hogy egyes részleteket előbb láttok, mintha a filmet néznétek meg!

.

.

.

.

.

.

Kedvenc részeim a filmből ^_^ Akadt egy pár! 😁


Van, amit csak szövegesen említek meg, és lesz pár kép is! Időrendben igyekszem haladni. Előfordulhat olyan is, hogy csak nekem vicces... :)


1. Jocelyn beszólása Dorotheának: - Hi, Dorothea, hogy van? Én jól, köszönöm a kérdést. 

...

2. Jace mondja Clarynek, hogy senkiben sem bízhat...erre a lány: - miért bíznék benned?

Jace: - Most mentettem meg az életed!

...

3.Jace: - Örültem a találkozásnak! (Madam Dorotheának mondja, kifelé menet tőle, mikor Clary rohan fel a lakásukra)

...

4. Jace és Simon találkozása:

- Jace Wayland, Demon Hunter. 

- Simon Lewis. Key Master. Are you the Gate Keeper?/Kulcs mester. Te vagy a kapu örzője?  (játékos utalás, de nyilván Jace nem érti, mert nem élt a mondén világban.)

...

Jace Simonnak: 

5. Oh, and for the record, my hair is naturally blonde. /– A hajam meg természetes szőke – közölte Jace. – Csak a hitelesség kedvéért.

...


Jó, mondjuk ez a rész kicsit túlzás, (mármint a felirat a képen) ha azt vesszük, hogy előtte találkoztak nem sokkal. 
...


6. a metrós rész az zseniális volt! XD
Simon: - You killed two cops!/Megöltél két rendőrt!
Jace:  - They weren't cops. /Nem voltak valódiak.
...

7. Az a jelenet, amikor megérkeznek az intézet elé. *-*
Simon: - What is this dump? /Mi ez a szemétdomb? 
Clary: - This isn't a dump. You just can't See it. /Ez nem szemétdomb, csak te nem látod. 
...

8. Clary félig ájultan az intézet belépése után Jacenek:
- Ez az a rész, amikor letépsz egy darabot az ingedből, hogy ellásd a sebeimet?
Jace: - Ha azt akartad, hogy levegyem a ruháimat, csak kérned kellett volna!
...


9. Mikor Clary magához tér az intézetben, egyből észreveszi a rúnát a jobb karján. Viccelődik is, hogy kidől, és máris tetoválással ébred. Erre Simon lelkes magyarázkodásba kezd a rúnákról, és hogy az árnyvadászoknak mindenre is van egy. Mikor folytatná, hogy ha éhes vagy... akkor Jace közbeszól, hogy nem. (arra nincs. XD)
...
10. Simon továbbra is erősködik, hogy hívniuk kéne a rendőröket, ezúttal persze a valódiakat. Jace frappánsan válaszol vissza: - Remek ötlet. Cska azt nem tudom, miért nem gondoltunk erre az elmúlt 1000 évben!




11. A könyvtár. OMG! Olyan szép!
...

12. Simont körbevezeti Izzy.

Simon: - Szóval hogyan öltök meg egy zombit?
Izzy: - Sehogy.
S.: -Oh, hát persze, hisz már eleve halottak. 
I.: - Nem. Ők nem léteznek.
S.: - Oh. 
...

13. City of Bones jelenet:

Jace: - Rendben leszel. 
Clary: - Szóval átestél már ezen ezelőtt.
Kis hatásszünet, majd Jace válaszol: - Nem. 
...

14. Dumonrt Hoteles jelenet:

Bállterem, rengeteg asztal, Jace-ék menekülnének, de elállják útjukat a vámpírok.
55. percnél epic zene *-* majd epic harcjelenet! (nekem legalábbis az volt)
...
Izzy: - Túl sokan vannak! 
Jace: - Legyen egy kis hited!
...


15. Tetőre kiérős rész*-*
...

16. Jace megmutatja Clary-nek a portált 
...

17. Az üvegházas jelenet! ❤❤❤




...

18. Magnus Bane *-* 
(Godfrey Gao zseniális hozta Magnus szerepét, sajnálom, hogy már nem lehet közöttünk! 😢)



...


Ez a jelenet azért tetszik, mert olyan jól mutat Clary és Jace haja a hóban!


Egészen biztos, hogy még meg fogom nézni pár alkalommal! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések