Leporoltam a Kindle könyvespolcom

No, szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy ha látok egy ingyenes, vagy akcióban lévő e-könyvet, akkor az majdnem biztos, hogy azonnal repül is be a virtuális kosaramba, hogy aztán ott porosodjon a kindle könyvespolcomon... Esetenként akár 1-2 évig is, mire kiválasztom aktuális olvasmánynak. Jó esetben. 

Kezdő kindle-ösként rengeteg ilyen könyvet halmoztam fel, mert jó volt az ára, (mint írtam is az előbb) vagy szép volt a borítója, (ami ugyan nagyon nem számít, mert amazonon gyakran változtatják meg a borítót - extrém esetben az író is nevet/könyvcímet vált, ez konkrétan meg is történt... 

De mint ahogy a mondás is tartja, olcsó húsnak híg a leve. Ez ebben az esetben is lehet igaz. Például lehet, hogy nem véletlen ingyenes az adott e-könyv... Vagy nem sikeres, vagy hemzseg az ilyen-olyan hibáktól, vagy túl klisés, szirupos, vagy ha jó is a történet, akkor meg minimum trilógiáról van szó - ez a jobbik eset - de megeshet, hogy 4-5, esetleg még több részes sorozat. 

Viszont, ha nem túl elvarratlan  a szál az első rész végén, még jó is lehet egyszer olvasósnak, pl. tömegközlekedésen. Ha meg valóban jó volt az első rész, akkor megéri beruházni a további részekre is.  Ilyenre is volt már példa. :) 

Ma kíváncsiságból leporoltam már azt a bizonyos virtuális polcot, hogy lássam, vajon ezekből mennyit olvastam el ténylegesen. Itt csak az amazonon vásárolt könyvek vannak jelen. A magyar nyelvű e-könyveimet viszont mindet elolvastam :) (Őket a bookline, dibook oldalairól szereztem be)









Ahogy az a képeken látszik is, még elég sok az olvasatlan könyv... De legalább van választék bőven! :)

Némelyik a fentiekből a molyos polcomon is megtalálható:
https://moly.hu/polcok/bookbub-es-bookgorillas-szerzemenyek-amazonrol

Aki imád olcsó/ingyenes e-könyvekre vadászni, az rengeteg ilyen akciókkal foglalkozó oldalra feliratkozhat, mutatom, én melyekre iratkoztam fel:




Ezek az oldalak az amerikai és az angol amazon éppen aktuális akcióit szedik össze egy csokorba. (Meg ugye aszerint, hogy melyik műfajt, pipáltuk be a fenti website-ok feliratkozásakor.)


Viszont néhány hasznos tanács, mielőtt megállás nélkül pakolgatnánk fel a kindle olvasónkra az összes elérhető e-könyvet:


  • Érdemes megnézni mind az amazonos, mind a molyos, esetleg goodreadses értékeléseket.



  • Érdemes megnézni, van-e olyan opció, hogy egyben meg lehet-e vásárolni az adott történetet, (ha már tudjuk, hogy tetszeni fog, pl. a fülszövegből, vagy ha már esetleg olvastuk magyarul, de most angolul szeretnénk nekifogni, vagy ha az első részt elolvastuk, és a szett is akcióban van.) így elkerülve, hogy duplikálva legyenek fent az adott részek az olvasón. 



  • Sőt, van olyan opció is az amazonon, hogy a már meglévő részeket ki lehet pipálni, és csak a hiányzóakat megvenni. 


Mostanában szoktam rá arra, hogy ha már megvan egy adott könyv puha vagy kemény fedeles kiadásban, akkor  megveszem az e-könyv változatát is, ha akcióban találom azt. Mert szerintem £0.99, £1.99, max 3 fontig abszolút megéri e-book-ként is a gyűjteményemben tudni. :) De ez csak én vagyok. 


Néhány ingyenes, illetve £0.99-ba* kerülő könyv, amelyeket ajánlok elolvasni, mert hozták azt a szintet, amit én vártam:

Noelle Marie - Bitten /free, trilógia első része
Cameo Renae - Hidden Wings /£0.99 sorozat első része
Anna Adams - A French Girl in New York /free, viszont nagyon hosszú a sorozat
Holly Black - The Wicked King /második rész ugyan, de MOST £0.99!!!
Tomi Adeyemi - Children of Blood and Bone /£0.99 sorozat első része

*Amikor ma néztem (május 7.) az UK-s amazonon, akkor ennyibe kerültek. Persze eltérés bármikor lehet. Tehát ha később lyukadsz ki ezen az oldalon, addigra lehet, hogy megváltoznak az árak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések